Probuzení přijde do Daruvaru.

Posted: 09/07/2016 in Balkán

Autor: Václav Bednář Zdroj: achavirov.cz

Vašek_0534Zdravím vás z Daruvaru,

můj výjezd se překulil do samého závěru a příští týden v pondělí se budu vracet domů.

Moje nová služba v Golubinjaku

Daruvar kravkyČím dál častěji jezdím sloužit bratrům a sestrám do baptistického sboru v Golubinjaku, ale i rodině pastora Jarka. Jarko se mě hodně ptá na otázky jak vést sbor, jak udržovat čerstvost a zapálené lidi, nebo jak sloužit lidem. Za to na oplátku mě Jarko ponořuje do výchovy krav, nebo pěstování krav, ne, vlastně chovu a péči o kravičky. Pastor Jarko má okolo 30 krav, jednoho bejka a 14 ovcí. Kromě toho, že jsem na kravky koukal jak tele na nová vrata, naštěstí jsem býka nechtěl dojit, ale mezi ustájenými krávami jsem ho nepoznal a klidně jsem si chodil vedle něho a až po seznámení se s ním získal můj respekt. Takže kromě seznamování a hození trochy slámy jsme se modlili za dvě krávy, které si lehly a nemohly vstát. Ony se totiž otelily a chybělo jim kalcium. Příští den jsem se dověděl, že už jsou v pořádku, modlitby byly vyslyšeny..

Sloužím rovněž babičce Stázince, která má 88 let, má bércové otevřené vředy na obou nohou a v poslední době velmi špatně vidí, že už nemůže ani číst. Babička Stázinka je moc ráda, že ji navštěvuji, čtu jí z Bible a nikdy nesmím zapomenout se za ni pomodlit.

Probuzení přijde do Daruvaru

Poslední sobotní modlitební byla velmi zvláštní. Na ni přišli prakticky všichni členové, tedy kromě sestry Antonie, která je na svém letním sídle v Osijeku (odpočívá si od manžela v jednopokojovém bytě v Osijeku). Po mé službě slovem a modlitbách jsme se začali bavit o naší letní službě v Daruvaru. Danka poslala pár návrhů, co bychom tam mohli dělat, a všem, i Mirkovi, se ten nápad velmi zamlouval. Udělali bychom celotýdenní projekci křesťanských filmů a na závěr v neděli promítli evangelizační film Most, kde by se kázalo evangelium. Samozřejmě bychom tomu udělali patřičnou reklamu a vylepili plakáty na vylepovací plochy. K tomu se přidala i sestra Daniela, která dva roky sloužila na misijní lodi Logos z OM a procestovala kus světa, že od mnohých lidí slyšela, že Pán Bůh má s Daruvarem zvláštní plán, když zde stále posílá své služebníky, že chce vylít na Daruvar svou milost. Naposledy proroctví o probuzení v Daruvaru přinesli dva Korejci, kteří přijeli v březnu posloužit do svobodného sboru v Daruvaru. Kéž by Pán vylil svou milost na toto město.

Služba lidem

Daruvar cenger grillJak jsem napsal na začátku tohoto dopisu, byl jsem několikrát v Golubinjaku a ještě tento týden tam pojedu dvakrát. V Daruvaru se setkávám s lidmi a snažím se mluvit a do českých vět vkládám chorvatská slova. Lidé mě zvou na narozeniny či na grilování, ale vy, kteří mě znáte, víte, že večer už nejím, i když jsem pro jednou udělal výjimku, kdy přijel jeden bratr z Rijeky a přivezl čerstvé mořské ryby. Hned pro mě jednu speciálně ugriloval. Byla vynikající – viz foto, ale ryba (jmenuje se škombra) v mém žaludku žila ještě hodně hodin a usnul jsem až po třetí ranní.

Modlete se prosím i nadále za Daruvar i za mou službu zde, i mou pondělní cestu domů. Modlete se i za církev zde, za pastora Mirka a jeho manželku Aničku, za Danka s Milkou, Borise s Mirkou, sestry Danielu a Antonii, za jejich nespasené rodiny. Za rodinu bratra Vacka, která opět v neděli do církve nepřišla. Za paní knihovnici Fanynku, které se chystám dát knihu od naší sestry Maňky, ale modlete se i za naše filmové léto, kdy zde budeme s Dankou.

Bůh vám žehnej

Vašek Daruvarský

P.S. odpovědi na minulé otázky, co znamenalo usisavat – vysávat, a prlave – špinavé.

Nová dvě slovíčka, co znamená poštivati, a bakalar (určitě to není bakalář)?

Napsat komentář